Gemengde gevoelens na lachyoga

365 dagen verwondering – DAG 48

kikkertje

Gisteren namen 11 vrouwen en 3 mannen deel aan de lachyoga in vivapo’s lachclub.  Hebben zij daar allemaal een goed gevoel aan over gehouden? Komen zij nog terug? Neen, niet allemaal. Ik kreeg vanochtend in mijn mailbox een bericht: B. heeft gebeld dat ze niet meer komt naar de lachyoga.  Ze voelt er haar niet goed bij. Voor ze gisteren aan haar tweede sessie begon liet B reeds horen: “Wat kom ik hier eigenlijk doen? Hoe kan ik dat thuis gebruiken? Ik vind het neplachen geforceerd”. Uiteindelijk bleef ze en had ze er duidelijk zin in merkten wij op.  Zij heeft blijkbaar niet dit gevoel en dat respecteer ik.

F. die in het Kortrijkse woont komt maar al te graag naar Brugge voor de lachyoga, maar vier uur onder weg zijn met het openbaar vervoer wordt toch wat te moeilijk. Zij liet mij weten: beste Viviane, ik probeer er vanavond nog 1 maal te geraken met het openbaar vervoer, maar vrees dat het moeilijk zal zijn, toch waag ik het erop. met vriendelijke groeten en dank, F. En zij was er, voor de laatste keer.
Na haar eerste deelname was haar reactie: hartelijk dank om mij op te nemen in de groep en mij mee te laten genieten en lachen. Ik had er enorm veel deugd aan en sliep als een roosje tot 8 uur.

L. die gisteren voor het eerst deelnam voelde zich onmiddellijk thuis in de groep en houdt er al FB-vrienden aan over. Ze schreef het volgende: ik vond het ook super gisterenavond. Had dit helemaal niet verwacht. Had oorspronkelijk gedacht dat het allemaal een beetje “nep” ging zijn, maar ik heb ongelooflijk hartelijke gelachen. En de zachte woorden om af te sluiten en stil te worden … zalig! en ook de babbel nadien … tof!
‘k lag gisterenavond nog met een smile in mijn bed  én inderdaad … niet in slaap geraakt; heb dan maar ten einde raad rescue genomen en heb … wonder o wonder… tot 6u45 in mijn bed gelegen. Dit is niet normaal!! maar fantastisch…
Kreeg al een fb vriendschapsverzoek van H. van de lachyoga.  Lieve groetjes L.

Tot mijn verwondering ontving ik – ook vanmorgen – een mail van een bedrijf waar ik vier maanden geleden een initiatie lachyoga gaf als teambuilding.  Eerder stond er reeds een reactie van hen op mijn website: nogmaals bedankt voor de initiatie lachyoga. Ik voelde me de rest van de dag inderdaad gemoedelijker.  Bovendien bracht het wel een bepaalde sfeer mee onderling in ons bedrijf. Met vriendelijke groeten. W.D.

En vanmorgen dan: je mag er nog een zinnetje aan toevoegen. “Zelfs nu, een viertal maanden na de activiteit verwijzen deelnemers er nog naartoe.  Dit zorgt steeds voor een glimlach op hun gezichten”. Nog eens heel erg bedankt! W.D.

En dit alles zorgt dan weer voor een glimlach op mijn snoet.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 17/2/2015

(eigen foto)

 

Een gedachte over “Gemengde gevoelens na lachyoga

  1. 🙂 fijn dit te lezen hoe alles zijn beloop gaat en hoe je ook alles zijn beloop laat….ik ondervind één ding door de lachyoga: mijn glimlach is en blijft …en het glas blijft halfvol..ik sta veel optimistischer in het leven…ik heb alle respect voor diegenen die het écht niet zien zitten….voor ieder van ons is er wel iets op dit aardbolleke die ons een duwtje in de goed richting kan geven…:)

Reacties zijn gesloten.