Brugse senioren op de digitale toer

365 dagen verwondering – DAG 44

053976f9-e2e9-47e3-8b07-a492ba515065

Tweede vrijdag van de maand, ik word verwacht op het maandelijks praatcafé van de Apple Senioren Brugge in DC De Garve te Brugge waar ikgewoonlijk vanaf 13u45 het onthaal voor mijn rekening neem.

14_1Tot mijn verwondering heeft bij mijn aankomst reeds meer dan de helft van de 30 ingeschreven senioren een plekje ingenomen in de zaal. Ik ontferm mij dan maar over de mensen die voor het eerst komen kennismaken: veertien nieuwe registraties!

Zo’n bijeenkomst wordt telkens goed voorbereid.  Een equipe zorgt voor het klaarzetten van de vergaderzaal, één spreker besteed aandacht aan alles wat met iPad, iPod en iPhone te maken heeft, een tweede spreker richt zich tot gebruikers van een iMac en iBook.

griepMaar vandaag zit het organisatorisch niet mee.  Eén van onze sprekers is geveld door griep. Het wordt dus een dubbele opdracht voor onze voorzitter.  Tot overmaat van ramp laat internet het afweten en wordt het voor hem twee uur improviseren.  En mét succes want 45 (!) toehoorders luisteren geboeid naar zijn verhaal. Mijn respect voorzitter!

achterkantBlijkbaar beantwoordt dit maandelijks praatcafé aan een reële behoefte van 50-plussers in Brugge, maar ook ver daarbuiten. Senioren gaan wel degelijk digitaal!

Van harte, Viviane Van Pottelberghe

(Bron foto’s)

Een gedachte over “Brugse senioren op de digitale toer

  1. Dag Viviane,
    Ik kon echt niet komen gisteren, de griep stond hier voor ons beiden aan de deur. Ik heb u willen verwittigen via het gsm nummer dat ik van u gekregen heb, lukte niet. Dan maar mijnheer Soete gemaild. Onze verontschuldigingen.
    rita de clercq=op het forum zebra Rita

Reacties zijn gesloten.