Ode aan mijn moeder

365 dagen verwondering – DAG 30 jCddeKNUxOnfxSm8Jm82R5sftU72snTNyWaW3EMDagk Met Kerstmis schreef ik in mijn dagboek een Ode aan mijn Moeder. Het was mijn manier om Kerstmis te vieren, vier dagen nadat ze naar het Licht was vertrokken. Vandaag, 66 jaar nadat ze mij op deze wereld heeft gezet herlees ik in mijn dagboek  Ode aan mijn Moeder en wil ik met jou – lezer van dit bericht – delen wat ik van mijn moeder heb geleerd. Het is mijn manier om de verjaardag van haar bevalling en van mijn geboorte te vieren. Ode aan mijn moeder, Odette Van Moerbeke Mama, 1. je durfde tegen de stroom in te varen 2. je kleedde je op, uit respect voor jezelf en de ander 3. je had een drang naar vrijheid en zelfstandigheid 4. je begroette iedereen vriendelijk 5. je was kieskeurig 6. je hield van een mooie tafelschikking en gezellig tafelen 7. je was eerlijk 8. je was vrijgevig 9. je was dienstbaar vanuit verantwoordelijkheid 10. je hield van het licht. Van harte, Viviane Van Potttelberghe (eigen foto)

Een gedachte over “Ode aan mijn moeder

  1. Pingback: Happy Birthday verwijst naar jouw geboortemoment | vivapo's Blog

Reacties zijn gesloten.