India ontmoet België

365 dagen verwondering – DAG 19

IMG_2291

Ik kan mij niet voorstellen dat een Brugse klastitularis aan een buitenlandse toerist zou vragen om voor haar of zijn leerlingen wat te vertellen over haar of zijn land. In India

kan dit blijkbaar wél. Toen mijn schoonzus en -broer recent een rondreis door India maakten vroeg een teacher  hen immers om voor zijn klas te spreken over het land waar zij vandaan kwamen. Mijn schoonbroer – die in het begin van zijn beroepscarrière korte  tijd voor de klas stond – ging met veel enthousiasme op dit voorstel in.  De leerlingen hingen aan zijn lippen!

Van harte, Viviane Van Pottelberghe

(Bron foto: familiearchief)

Een gedachte over “India ontmoet België

  1. Dat is nogal een schoonbroer dat ik heb.
    Je moet toch maar durven als wildvreemde in een land dat hij voor het eerst bezoekt.

Reacties zijn gesloten.